Twitter

Het microblog Twitter is niet meer weg te denken uit het online landschap. Het is fascinerend om te zien hoe zo’n eenvoudig concept van 140 tekens een enorme boost heeft gegeven aan talloze ideeën. In mijn optiek zijn dit de drie belangrijkste concepten:

Broadcasting

Twitter is een medium dat in een absurd korte tijd een enorm grote groep mensen kan bereiken. Dit potentieel heeft al vele marketeers naar Twitter gelokt, die na kortere of langere tijd weer afhaken. Ja, er zijn tweets die een miljoenenpubliek bereiken dankzij honderdduizend retweets, maar we heten niet allemaal @JustinBieber.
De praktijk is dat een tweet vaak al na 15 seconden is verdwenen uit de timeline van je volgers. Dat neemt niet weg dat een goede tweet een uitstekende manier is om mensen te bereiken.

Conversation

Succesvolle bedrijven op Twitter weten zich te gedragen als een persoon. Je wordt netjes aangesproken als daar een goede aanleiding voor is. Zolang het kan, gebeurt dit gewoon in de openbare timeline. Transparant. En als dat beter is, dan zet het gesprek zich voort in de Direct Messages. Twitter is daarmee uitgegroeid tot de basis van alle webcare.

News source

Verreweg de meeste mensen gebruiken Twitter redelijk passief, als een continue stroom van nieuws en informatie. Boeiende mensen delen boeiende content. Door de juiste mensen te volgen blijven ze altijd uitstekend op de hoogte. Voor dit doel zijn tientallen apps beschikbaar, zoals bijvoorbeeld FlipBoard.

Bottom line

Er zijn vele manieren om Twitter te gebruiken, maar uiteindelijk bepaal je zelf wat je ermee doet. Of zoals Brilliant Bastard Geert Jan het ooit in zijn Twitter bio omschreef: “I use Twitter for me, not for you

http://twitter.com/MarcHesp

[related_posts]