FaceBook

De experts en trendwatchers zijn verdeeld over de toekomst van Facebook. De een stelt dat het een ‘Dashboard for life’ wordt, de ander is ervan overtuigd dat de volgende generatie het platform links zullen laten liggen. Voorlopig is het een prima medium om met elkaar in contact te zijn, zowel voor personen als organisaties.

Persoonlijk

Facebook is voornamelijk fun. Dankzij Facebook blijven moeders op de hoogte van wel en wee van (klein)kinderen en als je leuke pagina’s volgt kun je er van alles opsteken. Leuke, positieve energie, maar er wordt ook gewaarschuwd voor Facebookverslaving.

Dialoog

Omdat er zoveel mensen op Facebook zitten en het bovendien ook voor organisaties erg toegankelijk is, is het bij uitstek een plek om als organisatie in gesprek te komen met mensen. Een gemeente kan bijvoorbeeld prima nieuw beleid bespreken met burgers via een Facebook pagina. Dankzij de mogelijkheden om zeer lokatie- of interessegericht te adverteren is de juiste focusgroep zo te bereiken.

Marketing

Diezelfde mogelijkheden bieden natuurlijk prachtige kansen voor marketeers. Een slimme marketeer weet dat er veel te bereiken valt voor ‘likeable’ merken en bedrijven. Bel gerust 0615141430 voor meer informatie. Of stuur me een FB berichtje: nijn persoonlijke pagina is te vinden op facebook.com/MarcHesp, de zakelijke pagina staat op facebook.com/HespOnline